"بیداری"

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم، که سالها به اجبار خواهیم خفت
"بیداری"

لبیــــک یا امـــام خامنه ای...

سلام...خوش اومدی...
اینجا ازدغدغه هام مینویسم از همه رنگ...
دین-مذهب-سیاست-فرهنگ-مردم
افتخار خادمی شهدا(جنوب) رو دارم وهمچنین خادمی مردم مناطق محروم (پایه اردو های جهادی ام)...
با افتخارتمام یک "دانشجوی" افسری جنگ نرم هستم زیر سایه فرماندهی و استادی امام خامنه ای-افسری که اهل تک و پاتک زدن به دشمنه نه فقط سنگر نشینی...
دیگه اینکه طرفدار جریان سیاسی خاصی نیستم فقط طرفدار حرف حق هستم حالا از طرف هر جریانی که باشه...
فعلا همین....

شیک پوشان...

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۰۵ ب.ظ
او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است. زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد. مصاحبه جالب و خواندنی او با روزنامه الشرق الاوسط پیش روی شماست

پس از دوم خرداد ۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهتها و تفاوتهایی بین خرداد ۱۶ سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟

تفاوت چندانی نمی بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.

همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت می کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات ۷۶ نمی بینم. فکر می کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.

این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟

من ناامید نیستم. خرداد ۷۶ یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر می کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش های خشن که به کار می بردند دیگر پاسخگو نیست.

فکر می کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید می دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر می کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم می داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمی کنم آن دوران تکرار شود.

گفتید که فکر می کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟

فکر می کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت می ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.

همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟

اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.

مثلا چه موضوعاتی؟

خیلی اختلاف چندانی در این زمینه ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت می کنیم. در خصوص مصاحبه ها و.. نظر من را جویا می شود که خب کل کل هایی هم پیش می آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را..

خانم اشراقی شما در بین خانم های فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس های رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟

خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.

فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.

مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

سخنگوی وزیر خارجه چه؟

من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست. متاسفانه افرادی که در درون حاکمیت هستند به این شکل در این مورد دقت نمی کنند، شاید مردها اندکی تغییر کرده باشند ولی متاسفانه خانم ها تغییر نکرده اند. اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.

شما در فیس بوک و شبکه های اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم ها دیده اید؟


من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!
اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟

امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت می کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او می گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.

در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام” را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.

قبول دارم سخت گیری هایی هست مثلا این چیزی که نتانیاهو گفت، اما واقعا شیک پوش ترین و منظم ترین دختر و پسرهای دنیا در همین تهران هستند. من همین چند وقت پیش از سفر خارج برگشتم واقعا دخترهای ما با اینکه محدودیت دارند ولی شیک پوشی آنها حتی کمتر در اروپا دیده می شود. بله سخت گیری هایی وجود داشت. اما الان کمتر شده پسر من دانشگاه می رود با تی شرت های رنگی، قرمز، زرد، شلوار جین هم که خوب همیشه بوده. وضعیت خیلی فرق کرده و امیدوارم بهتر هم بشود.

اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی می روید؟

من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم.

در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟

سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

زبان خارجی هم بلدید؟

تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟
بله دارم.

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟

بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.

سریال مورد علاقه شما چیه؟

معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟


بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟

چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

شما اینهمه شبکه های تلویزیونی نگاه می کنید، وقت هم می کنید در خانه آشپزی کنید؟


آشپزی ام خیلی خوب است. البته هر زمان وقت کنم و فرصتش پیش بیاید که آشپزی کنم. بیشتر هم طرفدار رژیم غذایی سالم هستم. من خودم از خوردن فست فود پرهیز می کنم و به پسرم علی هم گفته ام که از فست فود دوری کنه. یه مدت توی تابستون فقط گیاهخوار شدم ولی دیدم خیلی سخته و رهایش کردم. اما خوب بیشتر طرفدار سالم خوری هستم تا رستوران رفتن.

اهل کافه گردی هم هستید؟

ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر میکنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند. ترجیح میدهم بیشتر با جوان ها باشم، هم روحیه ام به آنها می خورد هم اینکه همواره چیزهای جدید از آنها یاد می گیری و هم اینکه روحیه بهتری داری.

شما همسر آقای روحانی رو هم میشناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟

من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام.

خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟


نه همیشه خانه دار بودند.

شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند.


خوب روحیات فرق می کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند.

ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید.

من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۹
خادم الشهدا (میشداغ)

نظرات  (۴۶)

باسلام خدمت شما:
نمیخوام خودمو مظلوم نشون بدم ولی شماقضاوت کنیدآیانیت ایشون مخلصانه است؟؟؟؟؟؟
مافقط عنوان برخی قسمتهاراکپی کرده ایم نه چیزدیگراگرتوجه کنید مطالبی رااگرازمعبرکپی برداری کرده ایم ذکرمنبع کرده ایم ولی متاسفانه.........
قضاوت باشماست....
ددری به دل دارم اگر گویم زبان سوزد
اگر پنهان کنم مغز استخوان سوزد
خدا امام را رحمت کند
خانم اشراقی تو که نسل امام راحل هستی ، در آغوش پر مهر او بزرگ شدی این هستی !
خدا بخیر کند عاقبت تو را با نسلی که تو تربیت کرده ای با این ایده های ...
خدایا بگیر از ما هر آنچه که تو را از ما می گیرد

پاسخ:
پاسخ:
..
..
..
انقدر به لباس های شیک و مارک دار و گرونتون ننازین ...
اگه اینطوره گــــــــاو چرم صد در صد خالص میپوشـــــــــــــه
۰۴ آذر ۹۲ ، ۱۴:۵۷ مقتدر مظلوم
سلام ، خدا قوت
حتی اگه این سخنان مزخرف از دهن خانم اشراقی!!! در نیومده باشه و تحریف شده باشه که من بعید میدونم ایشون خیلی اشتباه کردن که با چنین روزنامه ای مصاحبه کردن که نتیجه اش این بشه.

خدا هدایتشون کنه و اگر نمیشن نیست و نابودشون کنه که اینقدر لطمه به نام امام راحملمون نزنن. واقعا متاسفم برای این خونواده بعد از امام راحل که چه جوری دارن طلحه و زبیروار در مقابل رهبرشون می ایستن.
۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۸:۳۹ سرباز ولایت
یه روز یه آقایی خواست به یه حاج آقای روحانی تیکه بندازه گفت:راستی حاج آقا چرا بچه های شما اینقدرناخلف هستن و اما بچه های ما که آخوند نیستیم این طوری نیستن
حاج آقا در جوابش گفت:آخه میدونی خانم های شما میان از مال حلال ما تیکه میخورن و بچه های شما ناخلف نمیشن اما خانمهای ماهم از مال حروم شما میخورن اینم میشه نتیجش که شما گفتین
۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۸:۳۴ سرباز گمنام
خوب شد امام خمینی(ره) و سید احمد و سید مصطفی رفتن و اوضاع خراب فرزاندانشون رو ندیدن
واقعا نمیدونم این اجانب به کی رفتن
۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۱:۴۴ سفیر بصیرت
سلام علیکم. درباره مطالب آقای محمدپور و اینکه گفتند که در خوابگاه دانشچویی لاهیجان.... بنده خودم لاهیجانی هستم. حرف دل بسیار است. اینجا چادر را اجبار کردند؟؟؟؟؟؟؟؟شهر به گونه ای شده که من و خواهرم که چادری هستیم اگر باهم بیرون برویم طوری نگاه میکنند که که انگار چه گناه بزرگی انجام داده ایم البته اگر لطف نکنند و متلک نگویند.چرا اجبار چادر را میگویید اما دلیلش رانه؟آنقدر وضع پوشش و حجاب خراب شده است که من به عنوان دختر خجالت میکشم سربلند کنم چه برسد به پسران؟ اگر برای پوشش هم حد قایل شوند مثلا اینکه مانتو باید بلند بوده و تنگ نباشد داد و فریاد که ای وای آزادی نداریم!!! بماند که بسیاری از دانشگاه های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان حدود گذاشته اند(میتوانید منشور شان را بخوانید). شیک پوشی به کمی پوشش و لباس های تنگ و کوتاه نیست که در این صورت حیوانات شیک پوشترین ها هستن.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
سپاس از حضورتون
بله کاملا موافقم

کاش ادرس وب تون رو گذاشته بودید
یا علــــــــــــی
۱۴ آبان ۹۲ ، ۰۵:۰۷ پایگاه فرهنگی ذاکرون
سلام "پایگاه فرهنگی ذاکرون" مرجع صوت و کلیپ ارزشی
اگرمایل به تبادل لینک بودیداطلاع دهید.
یاحق
سلام بیا که بحث ادامه داره
برای چشمانم
نماز باران بخوان…
بغض کرده…
ابریست…
اما نمیبارد…
سلام بااحترام لینک شدید
سوره 40 آیه 51
در حقیقت ما فرستادگان خود و کسانى را که گرویده‏اند در زندگى دنیا و روزى که گواهان برپاى مى‏ایستند قطعا یارى مى‏کنیم
به نام خدای عزیز
سلام علیکم؛

الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین علیهم السلام.

عید الله الاکبر،عید ولایت، عید سعید غدیر بر شما شیعه گرامی مبارک باد.

امیدوارم بهترین عیدی ها را امروز بگیرید.

التماس دعای اخلاص+شهادتـــــــــــ.
...علی یعنی عدالت ، رادمردی
...علی یعنی عـــلـاج دردمندی

عید ولایت مبارک/یاعلی
قرآن به جز از وصف علی آیه ندارد

ایمان به جز از حب علی پایه ندارد

گفتم بروم سایه لطفش بنشینم

گفتا که علی نور بود سایه ندارد

عیدتون مبارک
واقعا ایشون ادعا میکنن ک با این طرز فکر از بیت امام هستن؟؟؟ اصلا بعضیها لیاقت چادر رو ندارن
هر کسی لایق حجاب حضرت زهرا نمیشه
سلام
البته من چنین نظری نداشتم.
۰۱ آبان ۹۲ ، ۰۹:۳۹ دخترایران زمین
خورشید چراغکی ز رخسار علیست
مه نقطه کوچکی ز پرگار علیست
هرکس که فرستد به محمد صلوات
همسایه دیوار به دیوار علیست
عید غدیر خم مبارک
۰۱ آبان ۹۲ ، ۰۹:۰۶ سیدحسن نبی زاده
سلام
کاش از جنس جنون بال وپری بود مرا
مثل سیمرغ از اینجا سفری بود مرا
هیچ پروا دلم از دغدغه راه نداشت
چون تو ای عشق اگر همسفری بود مرا
پیش تراز آنکه رسدمرگ، بمیری،هنراست
کاش،ای کاش!که روزی هنری بود مرا
بروزم حتما تشریف بیارید
سلام
سعیم براینه که علایق سیاسیم رو وارد مسائل فرهنگی احتماعی نکنم و واقعا بدون در نظر گرفتن دیدگاه سیاسی ایشون که میگید بهم نزدیکه گفتم حرفشون یه پیشنهاد ساده است و نیازی به این همه نگرانی ادم های با دغدغه ای مثل شما نیست
در لحنشون این چیزی که میگید رو خب من ندیدم واقعا.
باقسمت اول شماره 3 موافقم ولی ادامش رو من واقعا نمیتونم با این قاطعیت بگم که نظر اشراقی از این حرف اون چیزی باشه که شما در ذهنتون اومده
تا قافیه شعر ، امیر است و غدیر است
برخیز که هنگام مراعات نظیر است ...
من مات علی حبّ علی مات شهیدا
آنانکه نمردند بمیرند که دیر است ...
سلام
عید سعید غدیر مبارک
خواهشم اینه که در حد توان فضای وب رو پر کنید از اسم غدیر و امام علی ع و خطبه غدیر تا مظلومیت و حقانیت آقامون بر همه مشخص بشه و گوگل هم از تعجب شاخ در بیاره و چشم
منکرانش هم کور بشه
درضمن مراقب باشید حرف ها و نقدها در مورد زیاده گویی ها و به قول فرزند شهید همت درافشانی های خانم اشراقی ما رو از اصل مطلب دور نکنه
اصل مطلب این روزها غدیره
و بعد از اون سیاست های منفعلانه و مسخره دستگاه دیپلماسی در مسئله هسته ای
خدا ما رو از شیعیان واقعی قرار بده ان شاءالله
التماس دعا
یاعلی
بیت حضرت امام (ره) این روزها بدجوری وصله ناجور یرای ایشان شده اند
و کن کم امام را هر جور که دلشان می خواهد برای نسل سوم توصیف می کنند
باید بیدار بود
ایمانتان پایدار
امام علی علیه السلام: در خلوت و تنهایى هم، از گناه و نافرمانى بپرهیزید، زیرا همان کسى که گناه شما را مى‏بیند (یعنى خداوند) خودش نیز درباره آن، داورى خواهد کرد.

سلام
خدا قوت. شرمنده دیر اومدم...
پیشاپیش عید ولایت رو تبریک میگم خدمت تون
-----------------------------------------------------------
با 2مطلب جدید به روزم...

حتما نظرتون بگین...

یا علــــــــــی
.
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۹:۴۰ علی اکبر مجنون الحسین
بسم رب النور الحسین "ارواحناله لک الفدا"

باسلام و عرض ادب و تبریک عید اکبر الله اکبر و فریاد عرش خدا...

به ساحت مقدس سید اعظم مولانااباصالح ارواحناله لک الفدا و شما عزیز مولایم و این عبد فقیر خدا؛با اجاز ت شما گرامی لینکتان نمودم در حسینیه کوچک مجازی سرور و اربابم حسین جان...التماس دعای عهد و فرج یادتان نرود و ترویج کنید با فریاد لبیک یاحسین جان....منتقم انتقم....
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۹ خادم الشهدا(میشداغ)
پاسخ آقای محمد پور/وبلاگ بیداری نیوز

سلام
1) من مشکلی با این موضوع ندارم.من فقط یک سوال پرسیدم که جناب روحانی همه جا اعلام کردند وابسته به حزب و گروه نیستند و الان چیزهای دیگه میشنویم...سوال من خیلی پیچیده نیستا!!!گفتن فراجناحی هستن ولی به قول معروف با داسی که ایشون آوردن این مسئله فراجناحی زیاد هم قابل قبول نیست

2)من نگفتم با شیک پوشی مخالفم بلکه شیک پوشی رو تحسین میکنم و دوست دارم...خانم های چادری هم میتونن شیک پوش ترین باشن که خیلی ها هستند.حرف من واعتراضم به نحوه بیان این خانم هست نمیدونم مصاحبه ایشون رو خوندید یا نه اما از لحن گفتار ایشون چیزی جز رد تمام معیارها و ارزش هایی که با اون یک ایرانی اصیل بزرگ شده نیست...

3)به قول شما سیاست مدار باید خوشتیپ باشه خیلی خب قبول اما باید یادمون هم باشه ما یک جمهوری اسلامی هستیم و سیاست مدار ما اول باید اسلامی باشه یعنی فکر و نظر و پوشش اون باید اول منطبق بر اسلام باشه و بعد مردم پسند...خانم اشراقی گویا به این اصل مهم توجه نداشتند که گفتن بهتر خانم افخم چادر رو کنار بگذاره!!!
در ضمن من خودم یکی از افراد مخالف با نوع رفتار غیر محترمانه با خانم ها و دختران دارای حجاب غیر متعارف هستم و برای اونها هم احترام انسانی قائلم که در نوشته های پیشین وبم هم درموردش گفتم و هست پس لطفا متهم نکنید که نادرست درمورد این موضوع حرف زدم اعتراض من به اینه که خانم اشراقی شیک پوشی رو بی حجابی تعریف کردن و این یعنی ترویج بی حجابی در کشور اسلامی ایران..

4)گل رز باید پوشش داشته باشه تا با نگاه هرز و دست درازی پژمرده نشه.زن مسلمون واقعی نیازی به نمایش گذاشتن رنگ و زیباییش واسه نگاه ناپاک نداره و این زیبایی رو سهم نگاه های پاک کسی میکنه که لیاقتش رو داره و تنوع رنگی که امثال اشراقی میخان در کوچه خیابون به نمایش بگذارن رو در خونه ی امن خودش و برای محارمش به نمایش میگذاره و مطمئن باشید آرامش وجودیش هم خیلی بیشتر از اونی هست که زیباییش رو به نگاه ناپاک میسپاره
سلام
خیلی خوب نوشتید
یادمه چند سال پیش تلویزیون فیلمی از سخنرانی امام گذاشت که در آن امام می گفتند
"این مردم اگر خود من هم برخلاف اسلام رفتار کنم کنار می گذارند"
طرز تفکر امام عزیزمان اینگونه بود
بنابراین مردم ما هم به خوبی تشخیص دادند که می گویند: نواده روح الله سید حسن نصرالله
نواده ی واقعی امام خمینی آن شخصی است که سیره امام را دنبال می کند نه نوه دختری یا پسری ایشان
جلوی این خانم هم باید گفته بشه
هرکس عقیده خودش رو داره ولی ایشون نباید به اسم امام خمینی افکار خودشون رو ترویج کنند
-----------------------------------------------
ممنون از شما به خاطر این پست خوبتون
یا علی
مـَحشــَر پــُر از هیـــاهـــو بــود و زن در اضطـــراب.

بــی مــُقــدمـــه ِ فــَـریـــاد کشیـــد:

خـــُدایـــا! خـَــودت مــَرا زیبــــا آفـَــریــدی، خـُــودت مــَـرا آراستــی و جـلـــوه دادی،

هـمیــ ن هـــا بــُود که دام زندگــی ام شــُد...

حـَرفـَش تمـــام نشــُده بــود کـــه مــَـریـــَم را آوردنـــد؛ مــَـریـــَم مــُقــَدس.

تــا نگــاهــَش کــــرد،
از زیبایــــی اش مـَبـهـُــوت شــُد و از عــِفــَتــَش غـــَرق در خجــــالـــت.

دیگــــر حرفــــی بـــَرای گــُفـتــَـــ ن نـــَداشـــت
سلام
عید شما هم پیش پیش مبارک باشه


1- کاملا حق با شماست روحانی عضو جریان اصلاحات نیست ولی اهداف و برنامه هاش تفاوت چندانی با جریان اصلاحات نداره. نکته دوم هم اینه که اگه نتایج نظرسنجی ها رو در قبل از اعلام رسمی حمایت خاتمی از روحانی رو با بعدش مقایسه کنید متوجه میشد که تاثیر پررنگی داشته حمایت جریان اصلاحات در رای اوردن ایشون. پس میشه گفت که انتخاب روحانی دنباله ای بر همون اندیشه ها و برنامه هاست.
2- من دو بار این شماره 2 رو خوندم جاییش ندیدم گفته باشند که فرهیخته و باسواد بودن نتیجه شیک پوشی باشه
3- شماره 3 یه پشنهاد ساده است خب اگه کسی علاقه ای نداره متیونه این رفتار رو نکنه زیاد ربطی به رفع تحریم ها و این ها نداشت.
4- اون دوست فعال سیاسی خانم اشراقی یا وجود خارجی ندارند یا زیادی خوشبین هستند
5- نکته اخر هم اینه که لزوما شیک پوش بودن در تضاد با عفاف و حجاب نیست.
پاسخ:
پاسخ: سلام
1)شما خیلی ساده گرفتین حرفای خانم اشراقی رو خب حق هم دارید دیدگاه تون با ایشون یکیه...
2)من نگفتم با شیک پوشی مخالفم بلکه شیک پوشی رو تحسین میکنم و دوست دارم...خانم های چادری هم میتونن شیک پوش ترین باشن که خیلی ها هستند.حرف من واعتراضم به نحوه بیان این خانم هست نمیدونم مصاحبه ایشون رو خوندید یا نه اما از لحن گفتار ایشون چیزی جز رد تمام معیارها و ارزش هایی که با اون یک ایرانی اصیل بزرگ شده نیست...
3)من نگفتم شیک پوشی با عفت و حیا در تضاده چراکه عفت و حیا خودش شیک پوشی میاره اعتراض من به شیک پوشی ای ست که مد نظر خانم اشراقی ست اعتراض به وقتی ایشون بی حجابی دختران رو شیک پوشی قلمداد میکنند...

غدیر نیامده رفت!
و محرم نمی آید چون هست.
نگو محرم آمد
که محرم آمدنی نیست.
محرم همیشگی است.
و بدبختی ما
از انجا شروع شد که پنداشتیم
محرم یک دهه می آید و می رود.
مرم از کی هست شد؟
آیا تا به حال از خودت پرسیده ای؟
آری
از آن زمان که غدیر نیست شد.
غدیر را نیست کردندو ما نظاره کردیم.
وقتی غدیر فراموش شد
محرم برپا شد.
محرم عزای نادیده گرفتن غدیر است.
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۱:۳۱ جواب وبلاگ بیداری نیوز به سید الشهدا
1.خانوم اشراقی گفتند با حمایت و در پیرو همان دوم خرداد اقای روحانی روی کار اومدن.خب تیم و چینش کابینه مشخص هست که عقاید اقای روحانی به کدوم حزب نزدیکه و اصلا جای بحث نداره.و حالا در قالب اصولگرای اصلاح طلب اعتدال گراست دولت ایا مشکلی دارید با این موضوع در عمل هم که کاملا منتطقی و فراجناحی دارن عمل می کنند
2.کی ایشون گفتن ما چون شیک پوشیم فرهیخته ایم سر و ته کلام رو زدید و برداشت حزبی خودتونو در قالب جمله بندی ناقص برای نمایش گذاشتید.متاسفانه عده ای در کشور احساس می کنند کسی که شیک پوشه و رنگی می پوشه یا ارایش می کنه دارای مشکل مبانیی و اصولی هست که صد در صد تفکر نادرستی هست.تمام دختران تهرانی و شهرستانی و روستایان عزیز که پوششان با پوشش شما و دوستان شما همخوانی ندارد درست نیست که بگویید رنگ و لعاب دار همه این عزیزان ایرانی و محترم هستند و بخش بزرگی از جامعه ایرانی ما هستند و باید از انها هم سخن گفت.همانطور که جامعه ی چادری ما محترم و قابل ستایش هستند.یکی رو خودی نکنید یکی دیگرم نوخودی بخاطر نوع پوشش خانوم.
3.سیاست مدار باید خوش پوش و حتی شیک پوش باشه نه مثل قزافی مسخره پوش باشه دیپلمات و رئیس جمهور هر کشور ویترین هر کشور است باید با پرستیژ باشه هم در لباس هم در سخن گفتن متاسفانه 8 سال پیش از هردوش محروم بودیم.نمی دونم چی میگید مگه اروپایی ها شکل خاصی را می رن یا رو دستاشون راه می رن؟!!!!!
4.بر اساس کدوم سند و مدرک و منطق و استدلالی تکیه می کنید که می فرمایید پشت این سخنان اتاق فکر وجود داره.؟اینکه یکی میاد صدای من که می گم مشکی رنگ خوبی نیست رو بازتاب میده حرف بدی هست و اتاق فکر پشتش هست.این موضوع دقدقه ی خیلی هاست.رضا خان با دیکتاتوری چادر از سر کشید و عده ای امروز به زور چادر سر می کنن مثل خوابگاه دانشگاه لاهیجان که بنده به عین دیدم.خانوم ایا خانوم کارمندی مثلا در ثبت احوال کار می کنه می تونه چادر سفید سر کنه یا طرح دیگری شالشو ببنده؟مقنعه مشکی چادر مشکی.چطور ادم می تونه رو گل رز پارچه مشکی بندازه.وقتی تنوع در لباس اسلامی بالا بره گرایش بانوان به حجاب بیشتر میشه.من اصولی و منتطقی به حجاب نگاه می کنم اما شما و خیلی های دیگه مظنونانه نگاه می کنید و صحبت از اتاق فکر و کشف حجاب می کنید.برای من از نون شب واجب تر کرامت انسانی است.اگر دین ندارید ازاده باشید.
۳۰ مهر ۹۲ ، ۱۰:۳۹ خادم الشهدا(میشداغ)
جواب آقای محمدپور:
سلام.شما مصاحبه خانم زهرا اشراقی رو کامل خوندید؟؟
1) جهت اطلاع تون خانم زهرا اشراقی نوه امام خمینی همسر محمدرضا خاتمی در مصاحبه ای که داشتند فرموده بودن انتخابات و پیروزی آقای روحانی به دنبال جبهه دوم خرداد و حمایت اونهاست..سوال من هم این بود که جناب روحانی که گفتن بی طرف هستند حالا ادعای این خانم چیه؟؟پس حال آفتاب پرستان رنگ به رنگ رو شما بگو کی هستند؟؟؟

2)خانم اشراقی فرمودن ماها از جمله همسر امام خانواده ای روشن فکر و فرهیخته هستیم که شیک میپوشیم و لباس ست میکنیم...نظر منم این بود که باید تاسف خورد بحال کسی که فرهیختگی رو در شیک پوشی میبینه.من با شیک پوشی و منظم بودن مخالف نیستم چراکه دستور دینی ماست پاکیزه بودن ولی تمیز و شیک بودن از نظر اسلام یه چیزه از نظر خانم اشراقی یه چیز دیگه...ایشون دختران رنگ و لعاب دار تهرانی رو همراه با عشوه گری و خودنمایی شیک پوشی میدونند...

3)نمیدونم کجا من کودکانه تحلیل کردم؟؟خود خانم اشراقی فرمودن که رئیس جمهور و وزیر خارجه ما شیک پوشن و سخنگوی وزرات هم باید چادر رو کنار بزاره و شیک پوش بشه تا تاثیر حرفها بیشتر بشه...خب اینجا چه تحلیلی میشه کرد جز اینکه از نظر ایشون پیشرفت ایران در به شو گذاشتن لباس و اندام سیاست مداران ماست؟؟؟؟؟شاید چند روز دیگه بگن راه رفتن هم باید مثه اروپایی ها باشه تا تاثیر بیشتر بشه....

4)آقای محمد پور از شمایی که دغدغه ت آرامش و رفاه و دین و شرافت مردم کشورته اینطور جانب داری های کودکانه بعیده...در پشت حرف های به ظاهر ساده این خانم اتاق فکر و نقشه های زیادی قد علم کرده که هدفش بازگشت دوباره دوره رضاخانی ست...خیلی خوب میدونید مردم کشور ما دین و مذهب شون رو با هیچ چیز حتی همون نون شب معامله نمیکنند پس این حرف های بی فکر همچون چادر سیاه و اثر منفی و دلگیری و... رو نزنید...کجا چادر رو در کشور ما اجبار کردند؟دخترهای بی حجاب این روزا کم نیستن که کسی هم کاری باهاشون نداره...
خانم اشراقی تصمیم گرفته چادر رو از سر ما برداره با انقلاب رنگ اما باید بدونه جز بی آبرویی و بی احترامی برای خودش به چیزی نمیرسه..
چادر نه محدودیتی داره و نه محرومیت بلکه موقعیت ها وآرامشی هم به دنبال داره که هیچ جا پیداش نمیکنی...
...چادر حرمت داره

یا علـــــــــــــی
سلام دوست عزیز

مطلب خوبی نوشتید... واقعا دل آدم میسوزه... خدا میدونه دل اماممون و شهدا در چه حالیه...
واقعا این جمله ی آخرتون رو شدیدا موافقم... بهتره هرچه زودتر چادرش رو کنار بذاره تا به این حجاب مقدس بیشتر از این توهین نشه!
***********
خجسته باد پیوند «نبوت» و «امامت» در نقطه اوجی به نام غدیرخم که غدیر، گره محکمی است برای رشته دیانت.

غدیر خم، عید تکمیل رسالت مبارک باد

به روزیم...
یا علـــی
۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۷:۲۹ بیداری نیوز / امید محمدپور
امید وارم این مطلب دانلودی باشد و نوشته ی خودتون نباشد چون بسیار ضعیف و جای بحث دارد.
1.اکثر کارشناسان این انتخابات را با دوم خرداد مقایسه می کنند.جالبه وقتی کابینه رو چیدمان می کنه می گنن اصلاح طلب و از فتنه گر ها استفاده می کنه وقتی این مسائل پیش میاد می گن نه رو حانی مستقله و جز هیچ گروه و حزبی نیست البته عادت کردیم به این افتابپرستانی که زود به زود تعقییر رنگ می دهند.
2.بسیار خوب گفتند.کجا از روشنفکری حرف زدند که نوشتید یا نوشتند روشنفکری در ست لباس است؟کجای منطق انسانیت و اسلامیت نوشته لباس روشن پوشیدن و خوشرو گشتن ایراد دارد؟من از کسانی هستم که مخالف سر سخت چادر مشکی هستم اصلا مشکی یعنی چی اقا البته هرکس مختار هست اما خانواده ی من نباید مشکی بپوشه مادر من نباید مشکی بپوشه چون رنگ عزا و منفی و شر هست.باید از رنگ های روشن استفاده شود.
3.چه ربطی به وزیر امور خارجه و رئیس جمهور داره این چه طرز تحلیل سخن هست اخه بسیار ضعیف و کودکانه نویسنده تحلیل کرده در این نوشته کینه ی حزبی و جناحی موج میزنه.بسیار خوبه که خانوم ها را به رنگ های شاد تشویق کنیم مگر اسلام گفته رنگ روشن و شاد مخل مبانی اسلام هست؟زن در عروسی و عزا و تولد و اداره مشکی بپوشه اما مرد در هر کدوم از مجالس طرح و رنگ های مختلف؟یه زن محکوم به مشکی پوشی هست؟
4.ایشون یه نظری در باره شیک پوشی بانوان محترم کشور گفتن و خواستند کشور ایران را کشوری مدرن و بروز نشان بده چرا به بعضی ها بر خورده.؟
حقی نداره نویسنده این مطلب بگه چادر بزاره یا ورداره این خانوم صاحب اختیار و چادر و هر پوشش دیگری مطعلق به کسی نیست و حجاب زورکی و بر داشتن حجاب زورکی هردوش رضا خانی و دیکتاتوری هست.هردوش برده گونه است.امر به معروف باید با احترام و محبت باشد نه با کینه ورزی و نگاه حزبی.حمایت خود را از میراثان و یادگاران امام خمینی ره که مدتی است بعضی ها با طرح هایی که مدام هم شکست می خوره به مقابله با نوه های ان روح الله اقدام هایی انجام می دهند اعلام می کنیم و نمی گزاریم این انقلاب دست نا اهلان(افراطیون) بی افتد.
فکر کنم کلید اقای روحانی کلید درب حجب و حیا بوده تنها دریکه با خون دل تقریبا بسته نگهش داشته بودیم و نگذاشتیم بیشتر از اونی که گفتگو با تمدنهای جناب خاتمی بازش کرده بود باز شود .
خدا لعنت کند هر کسی رو که بخواهد حجب و حیا وعفت را از زنان ما بگیرد .
سلام بزرگورا
ممنون از حضورو دعوتتون
پیشاپیش عید ولایت را به شما تبریک وتهنیت میگویم
سلام
ممنون از دعوتتون
یکی نیست از این خانم اشراقی بپرسه اون موقع که داشتی نون فامیلی با امام رو میخوردی و از انواع رانت ها و پارتی ها برای پیشرفت استفاده می کردی نگفتی به خاطر شرایط خانوادگی مجبورم ولی الان برای تن کردن لباس حضرت زهرا می گی مجبورم
خانم اشراقی هرکی میخوای باش و فامیل هرکسی هستی باش
مردم این مملکت بچه هاشونو فرستادن جلوی توپ و تانک اونوقت تو به فامیلی با امام خمینی کبیر می نازی
نه خانم نسبتا محترم ؛ فرزندان خمینی همون جوونایی هستن که به عشقش جونشونو کف دستشون گرفتن ( رجوع شود به پست فرزندان خمینی وبلاگ صالحون )
به نظر من شما لیاقت لباس حضرت زهرا س رو نداری
پس بهتره مثله دختر جونت از تنت درش بیاری و ازون عکسا بگیری و بعد با فتوشاپ یه دامن تنت کنی !!!
راستی دیگه مردم و نظام رو به ترک ایران تهدید نمیکنی ؟!!!(سال 88 خانواده خمینی تهدید کرده بود به نشانه اعتراض ایران رو ترک می کنن و در نجف اقامت می کنند!!!)
میگم اگه خواستین برین کسی جلوتونو نمیگیره
زت زیاد
یاعلی
سلام ممنون از حضور و مطلب بسیار زیباتون . واقعا متاسفم برا این خانوم که خودشونو از بیت امام هم میدونن . این خانوم معلومه که با این افکارشون خیلی غرب زده هستن خب تکلیف ما رو روشن کنن و چادرشونو بر دارن و بیشتر از این به نام بیت رهبری مردم رو فریب ندن . دخترهای جامعه ما محدودیت دارن ؟؟؟؟؟ جل الخالق این خانوم اینو از کجاشون در آردن دیگه مگه چیزی هم مونده که دخترای ما در نیاورده باشن ؟؟؟ واقعا برا این خانوم به اصطلاح روشنفکر متاسفم .
۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۳:۳۲ سید مرتضی
خدا عاقبت همه ی ما رو از جمله شما خانم شیک پوش رو ختم بخیر کنه .
امت مسلمان ما با توکل به خدا، جلوی تمامی ناملایمات را همچون سدی استوار گرفته. از دوروییها و چندرویی این منافقان دلم به درد می‌آید. دلم می‌خواست قدرت داشتم تا تمامی اینها را از صفحة‌ روزگار محو می‌کردم. خدایا به امت مسلمان ایران قدرت ده تا تمامی نفاق و دوروییها را از روی زمین ریشه‌کن کند.
فرازی از وصیت‌نامهشهید حسن حسن‌لو
۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۵۲ سیدجوادموسوی
سلام ودرود وایام دهه ی ولایت وامامت بر شما مبارک باد دعای خیر تان را در ایام دریغ نفرمایید مطالب تون زیبا وقابل تامل ....
۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۸:۰۸ حسن زارعی
سلام از خود باختگی فرهنگی کاری به خانواده ندارد.
صحبتهای خانم اشراقی تحریف شده
سلام
پیشاپیش عید شمام مبارک!!
پست زیبایی بود!!
اولا" مردم ما حقشونه،،چرا؟چون خودشون خواستن به روحانی رءی بدن تا با آمریکا دست بده و تحریم ها حل بشه،،پس بگو منتظر باشن تا ناموسشون رو هم از بین ببرن!!دوما" مگه ما بچه هیئتی و مذهبی ها مرده باشیم که بذاریم کسی با کارهاش حضرت آقا رو ناراحت کنن،،خانم اشراقی هم یک پس فطرتی است که بخاطر مقعیتش داره سوءاستفاده میکنه از انقلاب!!واقعا" حیف!!!
نتونستم تا آخر بخونمش یک لحظه تجسم کردم امام این روز ها رو ببینه چی میگه اون از حسن این از نعیمه خانم
میتونم بگم امام وبانوی بزرگوار شرمنده ایم
سلام
هر کسی با این جنابان خاتمی هم نشین باشه بهتر از این هم نمیشه، این حرف ها هم از کمالات هم نشینه
خوبیش اینه که چهره نفاق بهتر مشخص شد
یا علی
۲۹ مهر ۹۲ ، ۱۶:۰۶ تا بی نهایت
الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم,بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم...
.
.
.
.
سلام,جدأدلم گرفت از خوندن پست,جواب اون همه خونی که ریخت شد و آه دل مادرای شهید چه جوری باید داده بشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">