"بیداری"

زنده بودن را به بیداری بگذرانیم، که سالها به اجبار خواهیم خفت
"بیداری"

لبیــــک یا امـــام خامنه ای...

سلام...خوش اومدی...
اینجا ازدغدغه هام مینویسم از همه رنگ...
دین-مذهب-سیاست-فرهنگ-مردم
افتخار خادمی شهدا(جنوب) رو دارم وهمچنین خادمی مردم مناطق محروم (پایه اردو های جهادی ام)...
با افتخارتمام یک "دانشجوی" افسری جنگ نرم هستم زیر سایه فرماندهی و استادی امام خامنه ای-افسری که اهل تک و پاتک زدن به دشمنه نه فقط سنگر نشینی...
دیگه اینکه طرفدار جریان سیاسی خاصی نیستم فقط طرفدار حرف حق هستم حالا از طرف هر جریانی که باشه...
فعلا همین....

خوب یا بد؟؟؟!!!

پنجشنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۰۵:۰۵ ب.ظ

سلام...

نمیدونم با به روز کردن این پست  خودم هم فیلتر میشم یا نه!!! به هرحال مهم نیست چون از بچگی یاد گرفتم حرفی رو که ایمان دارم درسته را با شهامت وبا رعایت ادب و احترام بگم...

بنده به عنوان یک مخلوق خدای بزرگ و یک جوان  ایرانی با عملی به نام فیلترینگ در فضای مجازی جمهوری اسلامی ایران مخالفم و اعتراض دارم...خداوند به هر انسانی عقل و شعور و اخلاق رو عنایت کرده و هر انسانی مسئول اعمال و رفتار خودش و عواقب اون هست.هیچ کسی اجازه نداره برای دیگری تصمیم بگیره. همه ما انسانیم و خداوند انسان رو شریف آفریده بنابراین اقدامی همچون فیلتر کردن یعنی نقض شعور و اخلاق انسانی...یعنی اینکه شما نمیفهمی چی برات خوبه چی بده!

نمیدونم وزارت ارشاد چطور اجازه چاپ رمان هایی که درش خیلی واضح  از مسائل غیر اخلاقی صحبت شده و شرایط ذهنی مستهجن رو برای خواننده متجسم میکنه رو میده  اما در فضای مجازی بشمار 3 وبلاگ هایی رو یه حرف سیاسی مخالف نظر اونها زده میشه  فیلتر میکنه.چرا اجازه بحث و تبادل نظر رو به کاربران اینترنتی نمیدن تا شبهات سیاسی  حل بشه؟؟؟ اونهم در فضای امروز جامعه که سیاست تا صف نانوایی محله مادربزرگ پدربزرگ ها هم کشیده شده

در برخی مساجد و منبرها که تا بخوای از سیاست حرف بزنی و ابهامات فکری و سیاسیت رو بپرسی سریع  حرفت رو قیچی میکنن که اینجا محل  عبادت است و سیاست ممنوع... و اون چیزی رو فقط میگن که صلاحه البته از نظر خودشون...در خیابون و تاکسی و جمع های سیاسی بی پایه هم که نمیشه نتیجه گرفت.پس یه جوون و نوجوونی که داره  در ایران که سیاست حرف اولش شده رشد میکنه کجا و چطور بدنبال جواب سوال هاش باشه و مهمتراینکه خودش تشخیص بده کدوم راه رو پیش بگیره...نه اینکه براش مشخص کنند.

فیس بوک رو فیلتر کردند و ورود به این فضا رو عملی زشت و جرمی نابخشودنی میدونند.در حالیکه در همین فضا دارن ذهن های همین جوون ها و نوجوون هامون رو تسخیر میکنند و پرورش میدن.اونوقت به خانم یا آقای مدعی مذهب ودین که میگی جنگ نرمه خواهر من برادر من برو در این فضا و بجنگ...هزار دلیل برات میاره که اگه پات رو بذاری فیس بوک گناه کبیره کردی...اونوقت خودمون رو هم افسر جنگ نرم میدونیم. وهمه جا جار میزنیم...افسری که فقط بشینه تو سنگر و هیچ تک و پاتکی به دشمن نزنه  همون بهتر که نباشه...

وچه خنده دار که مسئولین ما فیلتر میکنند ولی خودشون درفیس بوک صفحه دارند...آخه اونها میفهمند و بقیه نمیفهمند...

مخالفم،مخالفم،مخالف...

شما چطور؟؟؟

 


سوء برداشت برخی عزیران باعث شد تا این پی نوشت رو اضافه کنم که:

۱.اگر متن رو به دقت مطالعه کرده باشید متوجه میشین که منظور بنده فیلترینگ سیاسی و وبلاگ های سیاسی با خط فکرهای متفاوت هست نه فیلتر کردن سایت های غیر اخلاقی

۲.بنده هم با فیلتر کردن سایت های غیراخلاقی موافقم...البته امروزه با وجود فیلتر شکن های قوی اونهم چاره ساز نیست

۳.دوستی فرمودن  اگه فیلترینگ بده پس جمهوری اسلامی و حجاب هم برداشته بشه وهرکی راه خودش رو برود...باید عرض کنم که خیر منظور من این نبود ...مشکل اساسی ما اینه که همیشه واقعیت رو با احساس  به هم میپیچونیم و اونوقت نتیجه گیری میکنیم که این اشتباهه

۳.همونطور که عرض کردم بنده با شخصی سازی کردن فضای مجازی مخالفم  واینکه برای ما تصمیم گرفته بشه چه بحثی رو در فضای مجازی راه اندازیم و یا نه...درضمن فکر نمیکنم احساسی با موضوع برخورد کرده باشم حقیقتی بود که از دیدگاه خودم بیان کردم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۱
خادم الشهدا (میشداغ)

نظرات  (۶۱)

۲۰ آبان ۹۲ ، ۰۸:۲۵ دیـــــــــــدبــــــانـــــــــ
با سلام و و سپاس از حضور گرمتون!!!!
پست وبلاگتون رو خوندم نظرات هم خوندم به علاوه سرچی که کردم در رابطه با این موضوع!!!!
به عنوان یک افسر جنگ نرم وظیفه ی خودم دونستم که در باره ی مضرات فیس بوک بنویسم برای آگاه کردن کسی که شاید از این مسائل آگاهی نداشته باشد، لذا در قرآن هم دیده می شود زمانی که پروردگار عالم میخواهد انسان را از گناهی باز دارد از مضرات آن گناه بحث میکند و انتخاب را به عهده ی خود فرد میگذارد ولکن اگر میخواست میتوانست کاری کند که انسان اصلا تمایل به گناه نداشته باشد!!!پس ما باید جوان ایرانی را آگاه کنیم که خود وارد این محیط ها نشود وظیفه ی اصلی ما آگاه کردن هم سن و سال هایمان است نه تصمیم گیری به جای آنها.....!!!!
با تشکر دیـــــــــــدبـــــانـــــــ
بی نهایت جالب است مسوولین فیلتر میکنن که ما تصاویر و فیلمهای مستهجن نبینیم.اونوقت پوشیدن ساپورت پوشیدن مانتوهای چسبنده مو بیرون انداختن.ناز و عشوه ریختن زنان و دختران در خیابان تصاویر و فیلم های مستهجن نیست
یکی نیست بگه شما برید همون دست نشانده های غرب و غرب زده هستید.شما یا نمیدونید یا خودتونو زدید به نادونی که دیدن این زنها و دخترها با این وضع پوشش به طور زنده و عینی بیشتر دل جوونا رو میلرزونه.خدا رو هزار مرتبه شکر به غربی و غرب دوست تحصیل کرده های غرب هیچ وقت رای ندادم و نمیدم و نخواهم داد.ملت ما هم فقط منتظرن ببینن اون شخصی ک روزی یکبار خاطره جدید از امام میگه و اون یکی که با لباس رسول خدا میاد نامحرمو لمس میکنه اینا بگن به کی رای بدیم و ما هم چشم بسته به اون رای بدیمانصافا جاهلیته.
۲۸ مهر ۹۲ ، ۰۷:۵۴ بیداری نیوز / امید محمدپور
سلام می دونم حوصلتون سر رفته از بس که تک حزبی شده بلگفا من اومدم تا در خدمت شما با شم تا مجوز سایت رسمیمونم بیاد .
اسم وبلاگم بیداری نیوز هست ادرسشم که می بینی بیا در خدمت ابجی.
یووووووو هووووووو من اومدم از خواب پاشید
۲۷ مهر ۹۲ ، ۱۳:۳۶ امید محمدپور/وبلاگ کشوری بنام دنیا
در بین کامنت ها شعار مرگ بر امریکا دیدم.
از قدیم وقتی شعار مرگ بر امریکا و یا مرگ بر انگلیس را می شنیدم ناراحت می شدم مگفتم اگه علیه ما شعار بدن یا پرچممونو اتیش بزنن من چه حالی میشم.
من به عنوان یک ایرانی و بچه مسلمان شرمنده ملت امریکا هستم زیرا با این اعمال و شعار ها دین و فرهنگ مونو زیره سوال می بریم. دین من دین مهربونی و صلح است.خداوند به مسلمانانی به بت ها توهین می کردند در قران گفت:
والا تسب الذین یدعون من دون الله
بت ها را سب نکنید زیرا به خدا توهین می کنند و باعث گمراهی بیشتر انها می شوید.
من تا زندم مرگ بر امریکا و هیچ کشور دیگه ای نمی گم.البته اسرائیل نه کشور هست و نه به رسمیت می شناسمش.
پاسخ:
پاسخ: سلام آقای محمد پور
خوشحالم حضورتون رو میبینم
من به شخصه منتظر برگشت دوباره شما به فضای مجازی و وبلاگ هستم و آماده برای بحث های چالشی!!!!!

واما درمورد این نظر شما که اصلا باهاش موافق نیستم من جوابی رو به آقای محمد دادم که جواب شما هم هست میتونید بخونید...
سلام
مخالفت با ظالم با اینکه ما شعار "مرگ بر امریکا" بدیم بنظر من متفاوته.
من و شما میدونیم که نظر ما از این شعار ابراز نفرت از ظلم ظالم هاست ولی مردم جاهای دیگه ی دنیا هم وقتی این شعار رو از ما بشنوند همین تصور رو دارند؟


پاسخ:
پاسخ: سلام
خب یعنی شما میگی باید منکر ظلمی که هست شد؟منکر ظالمی که هست شد؟
احمدی نژاد رفت تو سازمان ملل از ظلم ظالم گفت تا به قول شما همه مردم دنیا هم بفهمند ظلم و جنایتی که آمریکا داره تو خاورمیانه میکنه تا چه حد پیش رفته گفتین این آقا نفسش از جای گرم بلند میشه وچرا رفته سازمان ملل آبروی مارو برده
حالا هم که میگین مردم کشورهای دیگه اطلاع و تصوری که ما از جنایات آمریکا داریم ندارن پس نگیم مرگ بر آمریکا تا وجهه کشورمون خراب نشه...
ببخشید به چه ساز باید رقصید؟؟؟
کی باید ظلم ظالم رو ریشه کن کرد؟؟؟کی باید بسم الله رو گفت؟؟کی باید پیش رفت؟؟؟

سلام دوست من
بزرگترین دشمن انسان نا امیدیه و بعد از اون غروره که انسان رو از پا در میاره و هر دوی این دوتا از تیرهای کشنده شیطانه
منظور من از مسئولیت روی گردن این بود که هر دو طرف بحث در برابر حرف هایی که زدیم مسئولیم و اگه با تحقیق متوجه شدیم که اشتباهه باید اعلام کنیم که اگه کسی به تأسی از حرف های ما کاری رو انجام داد یا دست از کاری کشید ، مدیونش نشیم
قصد بی احترامی نداشتم و فقط یکبار دیگه از شما خواهش می کنم بیشتر تحقیق کنید و نا امید نشید
حتما شما هدفت خیر بوده و عمل ما هم به نیت های ما بستگی داره و خداوند تبارک هم آگاهترینه
انشاءالله که اجر زحماتی که می کشیو از خدا بگیری
ببخشید ناراحتت کردم
والعاقبة للمتقین
التماس دعا
یاعلی


پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنونم از حضورتون
نا امیدی من از هم فکرایی ست که فکر میکردم همراه هستند وگرنه هنوز ناامید از هدفم نشدم...غروری هم ندارم چون یه نوپا هستم در راه تلاش برای عقاید و دین و مذهبم نوپایی که راه درازی در پیش داره و حالا حالاها وقت هست تا به غرور برسم اون موقع باید خودمو محک بزنم...
منظورم هم از شکست و باخت،شکست در انتظاری بود که از هم فکرام داشتم نه بحث با شما و دیگران...من بحث این مدت با شما و دیگران رو بحثی خوب و غنی میدونم و خوشحالم...
نمیدونم شاید سن و تجربه من از شما کمتر باشه ولی یاد گرفتم هر لحظه هر حرفی رو که میزنم راجع بهش تحقیق کرده باشم و بعد بیانش کنم بنده به تمام حرف هایی که زدم معتقدم بوده و هستم و هیچ اشتباهی رو در اون نمیبینم...من هدفم فعالیت در جهت آگاهی بخشی و جذب بود و عقب نموندن از دشمن اما شما برداشتتون سوای نیت بنده بود...خب شما به فیسبوک از جهت دزدین اطلاعات و امنیتی نگاه کردین و من از نظر فعالیت برای جذب کاربرا به طرف اندیشه خودمون...ادله شما از نگاه شما درسته و ادله من از نگاه خودم درست...بگذریم که یه عده میگفتن از فیسبوک حقوق میگیری که اینطور سنگش رو به سینه میزنی!!! بگذریم
ولی چیزی که منو اذیت کرد قضاوت ناآگاهانه و متحجرانه بعضی ها بود...
به هرحال من سر همه حرف هام هستم ولی چون در این راه همراهی کمه تصمیم گرفتم فعلا کاری نکنم تا به موقعش
از نصحیت ها نگرانی ها و همراهی شما صمیمانه سپاسگزارم
یا علـــــــــــــی
سلام
درمورد خطرات فیسبوک و سوء استفاده هایی هم که ازش میشه حرف جدیدی ندارم و فقط یه بار دیگه میگم که منافع زیادی برای سرویس های اطلاعاتی غربی داره و بنا بر آیه «نفی سبیل » و همونطور که خودتون فرمودید طبق فتوای مقام معظم رهبری " موجب تقویت دشمنان نشود " حرام است
البته طبق نظر ایشون استفاده از فیلتر شکن برای باز کردن سایت هایی که طبق قانون جمهوری اسلامی فیلتر شده هم مجاز نیست .
درضمن دوستانه به شما شدیدا توصیه می کنم و خواهش می کنم که از کسانی که اطلاع بیشتری دارند تحقیق کنید و اگه نظرتون تغییر کرد توی وبلاگ بزنید که خدای نکرده مسئولیت روی گردنتون نمونه
ممنون از صبر و حوصله ای که به خرج دادی
ممنون از ایجاد فضای باز بحث و انتقاد پذیریتون
اجرکم عندالله
ایام به کام
التماس دعا
یاعلی
۱۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۷ جنبش مرصوص
سلام
شرمنده از این همه تاخیر
مرگ بر آمریکا
به قانون احترام بذاریم
عاشقی لباس رزم پوشید و به جنگ روزگار رفت …
بین راه دیوانه ای را دید که از جنگ روزگار باز می گشت !

منتظرتون هستم
۱۵ مهر ۹۲ ، ۰۶:۱۴ شهدا شرمنده ایم...
سلام،شما هنوز هم در بسیج دانشگاه مشغول به فعالیت هستید؟

یاحق
برادرجان شما هم داری حرف منو میزنی و میگی که باید روشنگری کنیم تا هموطنامون نرن توی فیسبوک
اختلاف نظر اینجاست که من میگم حتی برای این منظور هم ما نباید بریم داخلش و باید از طریق سایر رسانه ها فیسبوک رو معرفی کنیم ولی شما می فرمائید که بریم داخلش
خوب اگه توی فیسبوک به یکی گفتی اینجا خوب نیست دیگه نیا بهت نمیگه خودت چرا میای ؟
به نظرت باور میکنه برای راهنمایی و ارشاد اومدی
گشت ارشاد وقتی بعضی از خانوما رو مورد سوال قرار میداد که چرا این مانتوهای کوتاه و نازک رو میپوشین با جواب محکمی مواجه میشدن که اینا رو از همین ایران و از فروشگاه های ایرانی که خودتون مجوز دادین خریدیم اگه مشکل داره چرا اجازه میدین به ما بفروشن
حالا اگه فیسبوک مشکل داره چرا نباید فیلتر بشه
میدونی چند نفر به خاطر ترس استفاده از فیلتر شکن ، بی حوصلگی ، حرمت استفاده از فیلتر شکن ، بلد نبودن استفاده از فیلترشکن و . . . قید فیسبوک رو زدن ؟؟؟؟؟؟
و من همچنان نظر شما رو در مورد فتوای رهبر نفهمیدم !!!
بازم ممنون
راستی یکی از دوستان یه مطلب خصوصی درمورد این پستت گذاشت که اگه مایل بودی برات بفرستم
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
پاسخ:
شما هر دفعه از مسیر بحث یه جورایی خارج میشید و یه چیز دیگه رو پیش میکشید...
اصل بحث من این بود که حضور در فیسبوک و فعالیت در جهت جذب کاربران به طرف ارزش ها وقشنگی های دین و مذهبمون نه اینکه بریم همون اول بگیم فیسبوک بده نیا...آره مثال شما درسته درمورد گشت ارشاد و همینه که من میگم فعالیت در این فضا همراه با آگاهی...
این آماری هم که میگین بخاطر بلد نبودن و ترس فکر میکننید چقدره؟؟؟به قوا خودتون یک میلیون کاربر ایرانی الان اونجا هست که روز به روز هم بیشتر میشه...به نظرم واقع بینانه تر باید به موضوع نگاه کرد برادر...
در مورد فتوای رهبری هم من خودم مقلد ایشون هستم و درمورد فیسبوک ایشون فرمودن:
به‌ طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست و الا مانعى ندارد.
...
بله خوشحال میشم بفرستین تا اگر حرف حق بود مطیع باشم اگر نه دفاع کنم
یا علــــــــــــی
سلام
شب شمابخیر
بنظر بنده فیلتر کردن یعنی سلب اختیار شخصی از جستجو در مورد موضوعی
چرا ما نباید عقاید مخالف را در فضای مجازی ببینیم
درست و قبول دارم که بگین خوب سطح آگاهی تون بالا نیست
که اینهم با افراد مختلف پایین و بالاش فرق می کنه
چرا همه رو به یه چشم نگاه می کنین
و
سطح شعور همه رو پایین فرض می کنین
و
کسایی که دارن عمل فیلترینگ و تو هر رده ای انجام میدن دارای بالاترین سطح شعور هستن؟؟؟
یعنی ما که فعل فیلترینگ برامون انجام میشه از شعورو آگاهی پایین برخورداریم یا اصلاً شعور و آگاهی نداریم و اون یه سری منبع فضل و آداب و آخر شعور و آگاهی؟؟؟
فیلترینگ به عقیده من یعنی
نبین
ندون
حرف نزن
گوش نکن
بعد چشم و گوش بسته هرچی من میگم بگو چشم
آیا این روش و سیره ای بود که مد نظر بزرگامون بود
مگه ما مکتبی رو که کاملترین مکتبهاست در اختیار نداریم؟؟؟
پس هرشخص میتونه به بالاترین نوع شعور بشری برسه
نیازی نیست به فیلترینگ
آگاهی مردم جامعه رو به روش های صحیح بالا ببریم
نه
با بستن چشم و گوش و زبان و فکر و ....
امیدوارم روزی به این درک عمیق برسیم
که
با ابزار و روش های صحیح با افکار و عقاید مخالف و موافق روبرو بشیم
و
بتونیم به روش صحیح بتوینم و خوب و بد رو پالایش کنیم
و
خودمون تشخیص بدیم خوب و بد چیه
یعنی بالابردن آگاهی خودمون و دور و بری هامون
با مطالعه ی صحیح و در مواجهه قرار گرفتن در محیطی که درون اون پره از افکار صحیح و ناصحیح که بتونیم خودمون صحت و سقمشو درک کنیم نه با القای اذهان فرد یا افرادی که خیلیاشون اگه با روش خودشون بخوایم بسنجیم افکار خودشون هم باید فیلتر بشه
در هرصورت آرزو و امیدواریم اینه که به چنان درک بالایی برسیم که القای فیلترینگ در جامعه ی ما پدیده ای منسوخ تلقی بشه
به امید رسیدن به آن روز
ببخشید اگه با پرحرفیام سرتون و درد آوردم
بدرود
هوالمتین
باسلام
با موضوع شهادت طلبی همراه با یک خواهش و التماس دعا در قسمت پی نوشت مطلب اصلی به روزم
اگر فرصت کردید تشریف بیاورید
والعاقبه للمتقین
در مورد فیلترینگ فیس بوک باید عرض کنم که چون زیان اینگونه بحث ها بیشتر از منفعتش هست چون حرف منطقی توش نیست و فقط عناد و شبهه های بی اساس هست و اگر کسی اطلاعات کافی نداشته باشه منحرف میشه
فقط کسی باید بره اونجا و جواب بده که خودش هیچ شبهه ای نداشته باشد
اما متاسفم برای مسئولین دولتی که ...........
نه بابا خیلی هم زیاد
من یکم شعار گونه حرف زدم نوشتتون درس بود منم مث شما فک میکنم
اون نظری که نوشتم بهش باور نداشتم
۱۴ مهر ۹۲ ، ۱۸:۴۸ خادم الشهدا(میشداغ)
جواب صالحون:
سلام سپاس از توجه شما
خب درمورد فیلترینگ ناصحیح که فرمودین موافقین جای خوشحالی داره...واما اینکه گفتین در مالزی محصولات اسرائیلی رو برچسب دار میکنند تا هرکی دوست داره تحریمش کنه،خب حرف منم همینه اگه به مردممون آگاهی بدیم یعنی نجاتشون دادیم قبول دارید؟؟باور کنید خیلی از مردم ما محصولات اسرائیلی رو نمیشناسن که اگه میشناختن و با دیانتی که سراغ داریم ازشون این محصولات رو تحریم میکردن.نمیدونم پست چرا اثر ندارد که نوشتم رو خوندید یا نه اما بعد از به روز کردن این پست خیلی ها بهم گفتن ما نمیدونستیم این همه محصول اسرائیلی رو داریم مصرف میکنیم پس این نتیجه عدم آگاهی بخشی به مردم ماست.
در مورد فیسبوک هم اگه اطلاعات کافی در اختیار مردممون گذاشته بشه خودشون تحریم میکنند اما میبینید که از اول اومدن فیلترش کردن بدون فرهنگ سازی و هشدار خطراتش...خب یه نوجوونی هم که تازه با فضای نت آشنا میشه وقتی میفهمه فیسبوک رو فیلتر کردن بیشتر راغب میشه تا اول ببینه اونجا چه خبره وقتی هم میره و به قول شما زرق و برق رو میبینه جذب میشه یعنی فعالان جذبش میکنن
حالا اگه در همین فیسبوک یه سری کاربر مذهبی و دینی هم باشند به نظرتون نمیتونن جذبش کنند با ترفندهای قشنگ دینی...
شما میگین روز عاشورا امام حسین نصیحت کرد ولی کسی رو نفرستاد تا ارشادشون کنه...
من قبول ندارم این حرف تون رو
اولا که امام با عمر سعد در جنگ بودن ما با هم وطن های فیسبوکی خودمون در جنگ که نیستیم!!!!.دوما مگه همین رفتار دینی و ارزشی امام نبود که حر رو به طرف خودش کشوند؟؟حر تا قبل از دیدار با امام اوصاف ایشون رو از یه سری بدخواه شنیده بود مثه الان جوون های ما که ذهن هاشون تو فیسبوک داره شسته میشه...اما وقتی حر با خود امام حرف زد و ارزش ها رو دید بهشتی شد...
من بی تفاوتی رو نمیپسندم

یا علــــــــــی
سلام
شهادت امام جوادالائمه(ع) رو خدمت شما شیعه ی بزرگوار تسلیت عرض میکنم.

ممنون از لطفتون...
شما بحث خوبی رو راه انداختید ولی متاسفانه متنی که نوشتید کاملا دو پهلوئه...!
مثالهایی هم که زدم دقیقا دو بحثی هستن که نمیشه از هم جداشون کرد... و با همدیگه معنا پیدا میکنن...
اتفاقا بنده هم با برادرمون از وبلاگ صالحون کاملا موافقم... و ایشون هم حرف اصلی من رو زدن...

ببخشید دیر شد اینترنتم مشکل داشت!
علی یارتونـــــ
تهدید به نشنیدن و ندیدن و نگفتن نشان از ضعف تهدید کننده است
ولی مهم اینه که , نمیتوان کسیرا مجبور کرد که فکر نکند .!
سلام مجدد
نظر یار دلدار رو خوندم و با اینکه مسئولین فیلترینگ ما نه سیستم درستی برای فیلتر دارن و نه معیار مناسبی شدیدا موافق موافقم
درمورد نظر مقام معظم رهبری نظرتون رو نفرمودید
بحث من سر تخریب و ضرر و زیان سایت هایی مثله فیسبوکه
تو همون مالزی که دوستمون فرمودند توی سوپر مارکت های بزرگشون وقتی یه جنسی رو برای فروش میذارن که عوایدش به رژیم صهیونیستی میرسه ( مثل کوکاکولا ) بالای قفسه مینویسن که سود این جنس به اسرائیل میرسه و مردم مسلمون و کسانی که مخالف این رژیم هستند به صورت خودجوش و مردمی این جنس رو تحریم می کنند
ولی اینجا برعکسه اگه ممنوع یا فیلتر نکنن ملت میگن که اگه عیبی داشت فیلتر میکردن پس حتما عیبی ندار
حالا که فیلتر میکنن گیر میدن که چرا فیلتر میکنید
حالا حرف من اینه که فیسبوک سامانه جاسوسی عظیمیه که به نفع اسرائیل و آمریکا در حال فعالیته و از هدف اصلیش که آسان کردن ارتباط و به اشتراک گذاری خاطرات بود بسیار فاصله داره
حرف من اینه که حتی به بهانه نجات سایرین هم نباید بازار اونا رو پر رونق کرد
بازم یک مثال که شما شاید قبول نداشته باشی و اونم اینه که روز عاشورا لشکر امام حسین ع مقابل سپاه عمرسعد قرار گرفته و شروع به موعظه و نصیحت کردند ولی کسی رو به سپاه عمر سعد نفرستاد تا با اونا همراه بشه و نجاتشون بده
خیلی ممنون از اینکه با روی باز از همه نظرات حتی نظر مخالف استقبال میکنید
۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۶:۰۶ www.basij153.blogfa.com
سلام
شهادت امام جواد (ع) را ب شما تسلیت عرض می کنم.
امام جواد(ع)فرمودند: مواظب باش از مصاحبت و دوستى با افراد شرور، چون که او همانند شمشیرى زهرآلود، برّاق است که ظاهرش زیبا و اثراتش زشت و خطرناک خواهد بود.
سلام دوست من
فضای باز بحثی که ایجاد کردید واقعا جای تقدیر داره
اما درمورد اینکه جاذبه سایت ها و شبکه های اجتماعی حق با شماست و روز به روز داره به طرفداراش اضافه میشه ولی 3تا موضوع قابل ذکره :
1) اطلاعات و آماری که از کاربران فیسبوک بدست میاد خیلی حیاتیه
شاید از نظر شما مهم نباشه و کوچیک ولی درمقیاس جهانی بهش نگاه کن واگه از یک متخصص مسایل آمار و امنیت پرس و جو کنی به نتایج جالبی می رسی
2) برای جلوگیری از عضو گیری نباید وارد سایت شد بلکه با تبلیغات و روشنگری محیطی میشه جلوی این کار رو تا حد زیادی گرفت
3) شما یک جوش که روی صورت انسان میزنه رو تصور کن اگه هی باهاش بازی بشه متورم میشه و قرمز ولی اگه به حال خودش رها کنی خود به خود فراموش میشه
به نظر من اسم بردن و تکرار این موارد نوعی تبلیغاته و بعضیا رو کنجکاو می کنه که برن سراغش
خداوکیلی جاذبه دیدن عکس بی حجاب یه دختر که تا دیروز تو خیابون فوق فوقش فقط موهاش معلوم بود جاذبش بیشتره یا پند اندرز که آقا فیسبوک و کارایی که توش میشه بده ؟!!!
علاوه بر موارد فوق که نظر شخصی بنده بود و نظر شما هم همچنان محترمه باید اضافه کنم که سطح نگرش و سیاست گذاری های مسئولان رده های بالاتری از سطح ذهن یک شخص خاص هست و حتما دلیلی برای فیلتر شدن وجود داره
درضمن مقام معظم رهبری هم حضور در چنین سایت ها و استفاده از فیلتر شکن رو جایز نمیدونن
درمورد دیر تأیید شدن نظرت هم شرمنده دنبال فرصت بودم تا پاسخ خودمو زیرش درج کنم
التماس دعا دوست من
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنونم از همراهی همیشگیتون...
باز که شما برگشتین سر نقطه اول؟؟؟
من اصلا با مثال هایی که میزنین و این دو بحث رو باهم مقاسبه میکنید موافق نیستم..

در جواب سوال هاتون هم یار دلدار یه نظری گذاشتن تو وبم که حرف اصلی منه...بخونیدش

یا علـــــــــــی
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۱ یار دلدار
سلام.
از تاخیر پیش اومده شرمنده .
در کلیت بحث حرفی نیست منم مثل شما از اتفاقات پیش اومده ناراحتم.
اما در مورد فیلترینگ متاسفانه افراد حاضر در مجموعه فیلترینگ امثال مطهری هستن و این به نوبه خودش خیلی آسیب زننده هست و سطح فکری بسته اینها علی رغم فیگور های روشن فکریشون مشکل به وجودمیاره .
در تام دنیا فیلترینگ هست ولی کاملا هدفمند هستش و قوی ترین کشورش هم مالزی هست .
تو مالزی سایت های زیادی فیلترن مثلا همین فیسبوک فیلتره ولی مردم برای داشتنش پول میدن و کانتش رو میخرن و مثل ایران نیست که با یه فیلتر شکن دور زد .
بدتر اینکه ما بر اساس یه برنامه فیلتر نمیکنیم بلکه بر اساس نرم افزاری فیلتر میکنیم و به موجب اینکه کلمه ای که تو این نرم افزار اومده در سایتی بیاد اون فیلتر میشه اتفاقی که چندماه پیش برای خود من افتاد و بعد از پیگیری و حذف اون کلمه از فیلتر در اومد .
من نظرم در مورد شبکه های اجتماعی فیلترینگ هست ولی واقعیش نه مثل این مثلا کاری که تو کشورهای دیگه این هست که اونها مجاری ورودی آیدی های یه سایت رو میبندن و دیگه حتی موقع سرچ تو گوگل هم اون سایت نمیاد .
ما باید بریم به سمت فیلترینگ همراه با تفکر و پشتوانه که متاسفانه این اصلا در جمع افراد حاضر مشاهده نمیشه .

پاسخ:
پاسخ: سلام
حرف دل منو زدین شما...سپاس
سلام دوست عزیز
منظورم این نبود که همچین شخصی بیاد توی فضای ارزشی و پاک تا ارشادش کنیم...!!!
مسئله اینه که اون فضا، خیلی فضاهای دیگه میتونه باشه ولی نه فیسبوکی که غیرقابل تحمل از لحاظ اخلاقی، تماما جاسوسی و نا امنه... طوری که آدم سالم بره داخلش خدا میدونه چطوری برمیگرده! و حتی چطور تحت نظر شدید قرار میگیره...
چون ایمان و فکر و تمامی انسانیت رو هدف گرفته... مثالهاشم که زیاده... از گذشته زیاد شنیدیم...
خیلی جاهای دیگه هم میشه ارشاد کرد...
آدم باید رو جاهایی سرمایه گذاری کنه که بردش بیشتر از باختش باشه... اینم منظورم درمورد همون ارشاده!
حالا واقعا اگه آدمای با تجربه (البته منظورم خودم نیست؛ مثلا پدر و مادر و یا ...) میگن سیگار نکش بده و یا خیلی از سفارشات دینیمون که دلیل واضحی براشون نداریم و میگن یه کاری بده نکنیم، حتما باید انجامشون بدیم تا بفهمیم خوبه یا بده؟!
یا وقتی میگن دخترم تا یه ساعتی بیشتر بیرون نباش نا امنه... خب چنین فضایی هم همین نقشو بازی میکنه... نا امنه... از همه لحاظ...
فعالیتهای مذهبی خیلی فضاها براش وجود داره که توشون خیلی خیلی بهتر و موثرتر میشه عمل کرد...
در پناه حق
علی یارتونـــــ

پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنونم از همراهی همیشگیتون...
باز که شما برگشتین سر نقطه اول؟؟؟
من اصلا با مثال هایی که میزنین و این دو بحث رو باهم مقاسبه میکنید موافق نیستم..

در جواب سوال هاتون هم یار دلدار یه نظری گذاشتن تو وبم که حرف اصلی منه...بخونیدش

یا علـــــــــــی
امام جواد (علیه ‌السلام): «بدان که از دید خداوند پنهان نیستی، پس بنگر چگونه‌ای.»

شهادتش تسلیت...
***

سلام ممنون
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۷:۳۲ کبوتر حرم مرند
شهادت امام جواد (ع)مرد آسمانی مدینه چشمه جود وسخاوت و کوه حلم و بردباری برپیروان آن حضرت تسلیت باد
سلام
دیدگاه خودنون دقیقا چی بود؟
یا علی
سلام
خوشحالم هنوز فیلتر نشدید
نظر خواهی دارم،و باز خوشحال میشم نظرتون بدونم
ممنون از حضورتون
یا علی
سلام دوست عزیز
خواهر خوبم آخه وقتی خود صورت مسئله (مثلا فیسبوک) از پایه غلط و نادرسته، که دیگه جواب منطقی برای مسئله وجود نداره!...
اتفاقا با این موضوع که می تونیم با کسانی که عقیده ی درستی ندارند صحبت کنیم و کاری براشون بکنیم خیلی خیلی موافقم ولی این کار باید در محیط پاک و درستی صورت بگیره تا بتونه تاثیر درستی هم بذاره... نه جایی که خودش کلی آلودست و سودش بسیار بسیار بسیار کمتر از ضررهاشه و تقریبا محوه...
پاکترین آدما هم صرف ورود به چنین فضایی امکان نداره ناخواسته به گناه نیفتن...
و باز هم میگم محیط در تاثیر گذاری عقاید و فرهنگ و... خیلی خیلی موثره... و خیلی نقش مهم و بسزایی داره.
با این قضیه هم موافقم که حضور در فضایی مثل فیسبوک بازی برای حریفه... و در نهایت گل به خودی!
به هرحال نظر شما هم محترمه و بنده هم نظر خودم رو دارم...
صحبتها ...

ی قبلیتون کمی تند بود ولی به هیچ عنوان به دل نگرفتم... خدا ببخشه خواهر عزیز
موفق باشید.
در پناه حق

پاسخ:
پاسخ: سلام
1)درسته فیسبوک یه صورت مسئله غلطه و لی با این حال وجود داره و روز به روز داره به کاربرای ایرونیش اضافه میشه و این یعنی اونها فعال تر از ماهستند که جوون های ایرانمون بیشتر جذب اونها میشن...و جلوتر از ماهستند و بدا به حال ما که از دشمن عقب بیفتیم
2)خواهر من آخه به نظر شما یه فردی که در فیسبوک آلوده فعالیت میکنه میاد در فضای ارزشی و پاک سر بزنه که منو شما ارشادش کنیم...!!!!!
این حرف تون رو قبول ندارم....
بازهم میگم فعالیت مدهبی و ارزشی در فضایی مثه فیسبوک که همراه با ایمان و صبر والبته آگاهی باشه جواب میده...

ممنونم از همراهی تون

یا علـــــــــــــی
سلام دوست عزیز
ممنون که بهم سرزدی
از اینکه نظرمو خوندی و اهمیت قائل شدی بسار سپاسگذارم
اما پاسخ :
1) منظور از حضور حداکثری یعنی چند درصد ؟!!! (جهت راهنمایی عرض کنم که جمعیت کل کشور ما درحدود 1% جمعیت جهانه که از این یک درصد (70میلیون نفر) کمتر از یک میلیون نفر در فیسبوک حضور دارند
2) اگه یک مطالعه اجمالی درمورد فیسبوک یا شبکه های دیگه داشته باشید متوجه هدف این شبکه ها میشی
آقای زاکربرگ یکی از 4 اسپانسر اصلی و حامی رژیم صهیونیستیه و اطلاعاتی که ماها توی فیسبوک قرار می دیم بدون واسطه در موساد و CIA مورد تحلیل و طبقه بندی قرار میگیره
و یا عملکرد این شبکه ها توی فتنه 88 چطور بود ؟
حالا ما بیایم به بهانه جنگ نرم دو دستی همه آمار و اطلاعات خودمونو بدیم دست دشمنامون ؟!!!
با نظر شما در مورد محیطی که همه با هم همفکرند موافقم ولی این دلیل نمیشه که ما هم بازار مکاره غرب رو پررنگ کنیم
سؤال :
آیا برای نجات یک معتاد اول خودمون معتاد می شیم ؟!!!
یا دکترها اگه بخوان یه ویروس یا بیماری رو از بین ببرند وارد محیط آلوده میشن ؟!!!
حق با شماست نباید بی خیال بود و باید دست هموطنانمون رو بگیریم اما بعضی از امور هست که باید از بیرون مدیریت بشن
امام علی (ع) می فرماید : " از همنشینی و مصاحبت با بدکار دوری کن چون به طور ناخواسته تحت تأثیر افکار و اعمال او قرار میگیری " ( حتی اگه قصد ارشاد و هدایت باشه )
بازم ممنون
و بازم از نظرات ارزشمندتون استفاده می کنم
انشاءالله که مفید واقع بشه
التماس دعا
یاعلی
۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۲:۰۵ منتظرشهادت
سلام وبا عر ض خسته نباشید و خدا قوت به شما دوست عزیز بند حقیر شما دوست عزیز به وبلاگم دعوت می کنم وا ز شم خواهش دارم که در صورت اینکه از نطالب این وبلاگ اسفاده کردید به صورت مگرر ومستمر حضور داشته باشید در این وبلاگ تا از از بقیه مطالب وبلاگ استفاده کنید و خیلی خیلی ممونم از اینکه با نظرتان ما را یاری کنید در این امر منتظر حضور مستمر شما هستم منتظر شهادت
" علاج نادانی سؤال است " ( پیامبر اعظم ص )

سلام دوست عزیز
شهادت امام جواد ع تسلیت باد
با « چوب معلم گُله » به روزم و منتظر نظرات ارزشمند شما
التماس دعا
یاعلی
۱۳ مهر ۹۲ ، ۰۵:۴۶ حسن زارعی
سلام میدان رسانه هم مثل میدان جنگ است اگر نباشیم دشمن با استفاده از موقعیت پیش آمده به ما ضربه خواهد زد.
سلام دوست عزیز
ممنون از دعوتت
یه مثال ساده براتون میزنم
ایام انتخابات اگه دسترسی به شبکه های ماهواره ای داشته باشی یا همین تلویزیون ما که برنامه های اونا رو پخش میکنه یه نکته ای خیلی تکرار میشه
یادت اومد چیه ؟
احسنت ؛ درست گفتی
هی تکرار می کنن تو انتخابات شرکت نکنید ؛ حتی اون روز از خونه هاتون بیرون نیاین تا رسانه های نظام از حضور شما به نفع خودشون استفاده نکنن و . . .
یه مثال دیگه :
به نظرت تو همین کشور خودمون کسانی که با انقلاب و امام و شهداء زاویه دارن توی راهپیمایی ها شرکت می کنن ؟
خوب معلومه نه
آیا حاضرن برای تماشا به خیابون بیان ؟
بازم نه !!!
آیا حاضرن برای صحبت و یا تغییر عقیده کسانی که توی راهپیمایی شرکت می کنن از خونشون خارج بشن و برن توی جمعیت حاضر و شروع به تبلیغات سوء بکنن ؟
بازم معلومه
نه ؛ نه ؛ نه
چراییش معلومه
حالا برگردیم سر موضوع خودمون که همون فیسبوک یا سایت های مشابهه
به نظرت حضور تو چنین سایت هایی به بهانه جنگ نرم و . . . بازی برای حریف نیست ؟؟؟!!!
خودتون که مستحضرید فیسبوک تبدیل شده به آلبوم عکس های نامناسب خانوادگی
فیسبوک ناموس پرستی ایرانیها رو تبدیل کرده به اشتراک گذاری ناموس
و . . . التماس دعا
یاعلی

پاسخ:
پاسخ: سلام
اصلا این مقایسه رو نپسندیدم و بعیده از فکری چون شما
ببینید چرا ماها نباید فیس بوکی که این همه جوون های ایرانی اونجا هستند و به قول شما شده محل اشتراک گذاری ناموس با حضور حداکثری مون محیطش رو در حد توان تبدیل به چیزی کنیم که میخایم؟؟؟
مگه همین جوون ها هم وطن و هم دین مانیستند؟
چرا باید نسبت یهشون بی تفاوت بود چرا وقتی میتونیم دست شون رو بگیریم چون با افکار ما و تیپ و قیافه ما فرق دارند ولشون کنیم...منو شما اگه هزاران مطلب و پست قشنگ و خداپسند هم تو وبلاگ هامون بذاریم تا زمانی که نتونیم مثبت باشیم و یکی رو به راه راست بکشونیم مطمئن باشید کاری در جهت دین مذهب مون نکردیم تا وقتی که همه بازدیدکنندگان وب هامون هم فکرای خودمون باشند خب معلومه همه چیز عالی و گل وبلبلی پیش میره واین مصداق همون تک و پاتکی ست که عرض کردم
لحظه ها می گذرد . . .
آنچه بگذشت نمی آید باز
قصه ای هست که هرگز دیگر نتواند شد آغاز . . .
یاعلی
سلام
خواهرم آخه چرا صحبتهای بنده رو مغلطه جلوه میدین؟!...
اتفاقا جمله ای که عرض کردم مصداق همین بحث هم بود... یعنی همونطوری که دینمون و اخلاقیاتش فیلترینگ داره، سیاستمون هم از این موضوع جدا نیست و لازمه فیلترینگ داشته باشه.
بنده با افراطها هم مخالفم که اصلا حرف مخالف در سیاست زده نشه... ولی خیلی از ماها به یه سری مسائل امنیتی واقف نیستیم...
شما در کل استدلالهایی که آوردید یه چیزای دیگه رو نشون میده و تنها برداشت بنده از این قضیه نبود... الله اعلم.
تا جایی هم که تونستم سعی کردم منطقی صحبت کنم ولی شما معلومه انتقادپذیر نیستید... بنابراین ادامه ی این بحث هم فایده نداره!
در مورد در اصل 23 قانون اساسی که فرمودید؛ بله کاملا موافقم... و به یاد ندارم که همچین کاری کرده باشم!
ولی دقیقا شما از روی احساسات و عصبانیت با بنده برخورد درستی نداشتید...
بلکه به زور اصرار دارید عقیدتون رو به بنده تحمیل کنید!
علی یارتون

پاسخ:
پاسخ: سلام دوست خوبم
من اصلا با عصبانیت با شما حرف نزدم نمیدونم چرااین برداشت رو داشتید
ببینید حرفه من اینه که ابهامات سیاسی باید حل بشه و بجای پاک کردن صورت مسئله باید مسئله رو حل کرد...فیلتر یعنی پاک کردن صورت مسئله و اضافه کردن ابهاماتی بیش از پیش...
همین
و اینکه اگه لحن نوشته بنده طوری بوده که باعث رنجش شما شده عذر میخام آبجی
گل
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۰ شهید لجوجه
گفتم:آقاجان منتظرت هستم
گفت:منتظر ما؛نشان انتظارت چیست؟
تاملی کردم و گفتم:
شرمنده ام...

سلام
با چند تا پست جدید در خدمتم.
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۰ کبوتر حرم مرند
سوء تفاهم نشه اطلاع از سیاست و مسایل پیرامون با دخالت در مسایل سیاسی فرق داره داداشی انسان باید بدونه اما در حد کفاف ، زیاد نزدیک شدن به برخی چیزها زیبایی اونو خراب میکنه یا از بین میبره عین دیدن غروب و طلوع خورشید که زیباست اما اگه از زمین بهش نزدیک بشی دیگه اون لذت غروب و طلوع رو نخواهی دید
سلام
من با فیلترینگ موافقم اما هدف و نحوه اجراش جای بحث داره
یا علی
سلام ممنون از حضورتون .
کاملا به پستتون موافقم البته مردم الان پیشرفت کردن و فیلتر شکن دارن و راحت میتونن از سایتای مستهجن هم استفاده کنن باید یه راه حل منطقی رو پیش گرفت . التماس دعا
سلام

حق با شماست ولی منظور منم همون سایتهای بودن
سلام

نظر من در مورد وب های سیاسی و غیر سیاسی یکیه
یا علی
سلام
متن شمارو باز هم کامل خوندم ولی باز هم شما در اول سخنتون در مطلبی که عنوان کردید بالکل با فیلترینگ مخالف بودید! حتی از لحاظ اخلاقیات! و بعد در ادامه ی صحبتهاتون به فیلتر سیاسی اشاره کردید...!
که با این حال هم یاد این جمله ی ارزشمند میفتم که: سیاست ما عین دیانت ماست.
اخلاقیات در سیاست هم هست که خیلی ها رعایتش نمیکنن...
همونطور که اخلاقیات درست و غلط داریم، سیاست درست و غلط هم داریم...
و این درست و غلط بودن رو فرامین دینی ما تعیین میکنن و نه خودمون! یادمون باشه که عقل ما هم خیلی ناقصه و کامل نیست...
و وقتی سیاست غلط به یک جامعه تزریق میشه باید فاتحش رو خوند...! نمونه هاش هم که خیلی زیاده... یه نگاه به کشورهای دنیا بندازیم کاملا واضحه!
و در سیاست هم مثل اخلاقیات همون صحبتهایی که داشتم صادقه...
ممنون... موفق باشید.
یا علــــــی

پاسخ:
پاسخ: سلام
بازهم بخاطر توجه تون سپاسگزارم
زهرا جان شما داری مغلطه میکنی...الان این جمله سیاست ما عین دیانت ماست چه ربطی به حرف من داشت آبجی؟؟؟
بنده هم کاملا قبول دارم سیاست باید درست و دینی باشه من مخالفتی داشتم با این موضوع که شما این جمله رو گفتی؟؟؟
حرف من و دلیل اعتراضم شخصی سازی فضای مجازیست...در وبلاگ ها وسایت هایی که داره بحث سیاسی بین چنتا جوون آگاه با خط فکری متفاوت پیش میره چراباید بیان و فیلترش کنند؟؟؟
مطمئن باشید اگه در این سایت ها حرفی ضد دین هم زده بشه چون از طیف های مختلف فکری اونجا بحث میکنن جواب اون حرف های احتمالی ضد دین هم داده میشه البته با منطق و دلیل نه با زور و فیلتر کردن...

بله درسته طبق دستور مراجع سایت های غیر اخلاقی باید فیلتر بشن و من کاملا موافقم اما با فیلترینگ سیاسی کاملا مخالفم
دلیلش رو هم گفتم...
میدونی حرف شما الان مصداق همون تک و پاتکی ست که گفتم
مشکل ما بچه مذهبی ها اینه که احساس رو قاطی حقیقت میکنیم و احساسی عمل میکنیم ...چیزی که حضرت آقا هم از ماها خواستند که در این مسائل احساسی نباشیم

یا علـــــــــــی
۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۰:۵۹ امید محمدپور/وبلاگ کشوری بنام دنیا
سلام امروز بعد از نوشته هات اشکم در اومد با هزار ذوق و اشتیاق از 7 صبح می یومدم پای وبلاگم که با شما ها بحث و گفتوگو کنم هم دعوا بود هم خنده بودی قهر و اشتی بود تو این 4 ماه کلی بهم خوش گذشت با اینکه می تونستم تو فیسبوک و توییتر باشم که خیلی بزرگتر از اینجاست اما ترجیح دادم تو بلگفا باشم چون فیلتر نیست چون قانون کشورم به بلگفا اجازه فعالیت داده اما به جرم گذاشتن حدیثی از پیامبر اکرم ص درباره ازادی بیان فیلتر شدم هر روز صبح میام شاید درخواست رفع فیلترم قبول شه اما همچنان فیلترم / خانوم خادم الشهدا ممنونم از پستت اگه ناراحتت کردم حلالم کن متاسفانه من قربانی سانسور شدم / از همه در خواست دارم اصل 23 قانون اساسی کشور رو بخونن.
با سایت رسمی دوکوهه که از متن نوحه وبلاگت الهام گرفته شده به طور گروهی بر می گردیم.خیلی ممنونم ابجی بخاطر پستت.موفق باشید . خدانگهدار
سلام...نوشته زیبایی بود....بنده هم باهاتون موافقم،،مسئولین ما هرجا به نفع خودشون باشه اشکال نداره آزادن،،اما اگه به ضررشون باشه سریع جبهه میگیرند....
اصلا" مگه فیسبوک رو فیلتر نکردن؟؟!!پس چرا آقای ظریف تو فیسبوک عضوه و صفحه شخصی داره؟؟!!
سلام
در مورد سایت های سیاسی نظر من هم همینه
لزومی برای فیلتر کردنش نیست
عقل سالم خودش میتونه مطالب رو بخونه و تحلیل کنه مقایسه کنه و بسنجه و ...
البته ناگفته نمونه توی ایران روی هر چی حساس شدی و شدید برخورد کردی بعضی مردم قصد لج کردن دارند
و مورد دیگه اینکه هزار ماشالله همه فیلتر شکن دارن دیگه...
التماس دعا
سلام
نوشته تون حرف حساب بود حرف حساب هم که جواب نداره
۱۲ مهر ۹۲ ، ۰۷:۳۸ دیـــــــــــدبــــــانـــــــــ
با سلام و تشکر متن جالبی بود ولی ، فیلتر شدن فیس بوک به خودی خود خوبه ولی اینکه مسول ها اونجا میرن و برای خودشون صفحه دارن اصلا جالب نیست اگه منع هست برای همه باشه افسر جنگ نرم و مسول و مدیر معاون نداره!!! از نگاه دیگه اینکه چون ما افسر جنگ نرم هستیم دلیل نداره توی همه ی محیط ها وارد بشیم در عوضش میتونیم بریم درباره ی اون محیط مطالعه کنیم.
دولت فیس بوکی
امان از هجر بی پایان مهدی
غروب جمعه و هجران مهدی
امان از آن زمان که بیفتد
به روی نامه أم چشمان مهدی
دلش می گیردو با چشم گریان
بگوید:این هم از یاران مهدی

***
روز جمعه دعا کنیم واسه امام زمان....
ممنون از نظرتون...

بالاخره باید مقداری نظارتم باشه .. نه صفر نه صد
سلام

مطلبتون جالب بود ولی من مخالف نیستم
اولا فضای مجازی ظرفیت میخواد که در کشورما هنوز کاملا فرهنگ سازی نشده
ثانیا فیلترینگ به برخی دلایل سیاسی صورت میگیره که جای توضیح نیست(حفظ امنیت اطلاعاتی مثلا در فیس بوک)

ممنون/یاعلی
سلام
چند نکته به نظرم میرسه:
1- نظارت بر فضای مجازی حتما لازمه و باید با دقت عمل بشه
2- به همین دلیل مسدود کردن سایت هایی که هدف اصلی شان منحرف کردن فکر و ذهن مردم خصوصا جوان هاست لازمه اما ...
3- با این همه فیلتر شکن که به راحتی در دسترسه عملا مسدود کردن هم کاربردی نداره و نمیشه به عنوان ابزار جلوگیری از نشر افکار مورد استفاده باشه
4- پس مسدود کردن وبگاه ها فقط می تونه نشونه این باشه که از نظر مجریان محتویات نامناسب داره که ممکنه اخلاقی فرهنگی یا سیاسی و غیره باشه
5- حالا اینکه مجریان درست عمل می کنند یا نه بحث جداگانه است
6- به نظرم اگر منظور از فیلترینگ هشدار دادن باشه خوبه اما نمی تونه جلو منتشر شدن افکار را بگیره
7- این فیس بوک بازی مسوولین هم حکایت خنده داری شده که دولت قانون مدار، از قوانین خودش هم پیروی نمی کنه و به جای رسیدن به مشکلات اقتصادی مشغول دیپلماسی هستند در شبکه های اجتماعی،مگر ابزار های ارتباطی بهتر نداریم که این بازی ها را در می آورند
یا علی
۱۱ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۵ آقــ طلبه
به نام خدای بصیر
سلام علیکم؛
ممنون از دعوتتون.

مطلب ما رو خوندم...در برخی موادر موافق و در برخی موارد مخالف نظر شما بودم.
گرچه نظر هر شخصی محترم است ولی در این یک مورد بنده با نظر شما زیاد موافق نیستم...از باب مثال چند نکته رو عرض میکنم؛
1.بحث فیلترنگ تنها مختص به مواردی که شما می فرمائید نمیشه و بیشترین فیلترینگی که صورت می گیره مربوط به سایت های جنسی هست....شما تصور کنید نوجوانی که در دوران ابتدائی بلوغ است اگر همه چیز برای اون آزاد و در دسترس باشه اون موقع چه اتفاقی میفته؟!!!! خلاصه گفتم...تفصیل با خودتون.

2. در دلیل های خودتون از مباحث احساسی و تهییج عاطفه استفاده کرده بودید به این بیان که همه قدرت تفکر دارن و میدونن چی درست هست و ی درست نیست و کسی حق نداره برای دیگری تصمیم بگیره....ببخشید ها ولی این حرفتون رو اصلا قبول ندارم و طوری که از ظاهر امر پیداس، مثل اینکه شمابا کمال ارادتی که محضرتون دارم تمام جوانب امر رو لحاظ نکردید و در واقع تنها یک بخشی رو در نظر گرفتید و به حالت گلایه یه بحث امنیتی رو به راحتی زیر سوال می برید.

3. کاری به افراط هایی که ممکنه در برخی مواقع رخ بده ندارم ولی در کل باید بگم که به مساله فیلترینگ باید جامع و کامل نگاه بشه و فوائد و معائب رو باهم دید...آخه اگر بخوایم نقد سازنده کنیم باید هم معائب رو بگیم و هم محاسن رو_محسن+معایب=نقد سازنده) و اگر تنها نقاط ضعف بیان بشن تبدل به تخریب میشه.
پس توصیه میکنم با نگاهی جامع تر به این مساله نگاه کنید.

در مورد فیس بوک و ورود برخی جوانان بنظرم نمیشه به همین سادگی و به این قدرت قضاوت کرد....ن مدت زیادی هست که در فضای مجازی و در سایت ها و جاهای مختلف بودهام و خیلی چیزها دیدم و این حرفایی که میزنم بی دلیل نیستن.
اگر نیاز باشه در یک گفتگوی دوستانه این موارد رو بیان میکنم.

بخشید هم دیروقت هست و هم اینکه من دسترسی به اینترنت ندارم...پس خلاصه میکنم.
التماس دعا اخلاص+شهادتــــــ.


ببخشید این نظر خصوصی هست...در صورت صلاح دید عمومی نشه...باتشکر
۱۱ مهر ۹۲ ، ۲۱:۴۴ آقــ طلبه
به نام خدای بصیر
سلام علیکم؛
ممنون از دعوتتون.

مطلب ما رو خوندم...در برخی موادر موافق و در برخی موارد مخالف نظر شما بودم.
گرچه نظر هر شخصی محترم است ولی در این یک مورد بنده با نظر شما زیاد موافق نیستم...از باب مثال چند نکته رو عرض میکنم؛
1.بحث فیلترنگ تنها مختص به مواردی که شما می فرمائید نمیشه و بیشترین فیلترینگی که صورت می گیره مربوط به سایت های جنسی هست....شما تصور کنید نوجوانی که در دوران ابتدائی بلوغ است اگر همه چیز برای اون آزاد و در دسترس باشه اون موقع چه اتفاقی میفته؟!!!! خلاصه گفتم...تفصیل با خودتون.

2. در دلیل های خودتون از مباحث احساسی و تهییج عاطفه استفاده کرده بودید به این بیان که همه قدرت تفکر دارن و میدونن چی درست هست و ی درست نیست و کسی حق نداره برای دیگری تصمیم بگیره....ببخشید ها ولی این حرفتون رو اصلا قبول ندارم و طوری که از ظاهر امر پیداس، مثل اینکه شمابا کمال ارادتی که محضرتون دارم تمام جوانب امر رو لحاظ نکردید و در واقع تنها یک بخشی رو در نظر گرفتید و به حالت گلایه یه بحث امنیتی رو به راحتی زیر سوال می برید.

3. کاری به افراط هایی که ممکنه در برخی مواقع رخ بده ندارم ولی در کل باید بگم که به مساله فیلترینگ باید جامع و کامل نگاه بشه و فوائد و معائب رو باهم دید...آخه اگر بخوایم نقد سازنده کنیم باید هم معائب رو بگیم و هم محاسن رو_محسن+معایب=نقد سازنده) و اگر تنها نقاط ضعف بیان بشن تبدل به تخریب میشه.
پس توصیه میکنم با نگاهی جامع تر به این مساله نگاه کنید.

در مورد فیس بوک و ورود برخی جوانان بنظرم نمیشه به همین سادگی و به این قدرت قضاوت کرد....ن مدت زیادی هست که در فضای مجازی و در سایت ها و جاهای مختلف بودهام و خیلی چیزها دیدم و این حرفایی که میزنم بی دلیل نیستن.
اگر نیاز باشه در یک گفتگوی دوستانه این موارد رو بیان میکنم.

بخشید هم دیروقت هست و هم اینکه من دسترسی به اینترنت ندارم...پس خلاصه میکنم.
التماس دعا اخلاص+شهادتــــــ.
سلام دوست عزیز
با این استدلال شما، پس می تونیم جمهوری اسلامی رو هم برداریم و هرکس خودش راهش رو پیدا کنه... و یا محدودیتهای حجاب رو برداریم و هرکس هرجور دلش میخواد بپوشه... و یا حتی قانون رو هم برداریم و هرکس هرجور دلش میخواد رفتار کنه...
خواهر من آزادی هم محدودیت و ممنوعیت داره و عدالت هم همینطوره... پس اگر بخوایم عدالت برقرار باشه باید ممنوعیتها و محدودیتهاش رو هم بپذیریم...
مثل این میمونه که یه انسان پاک رو در یک فضای خیلی ناپاک (مثلا پارتی های آنچنانی) قرار بدیم و بگیم، خب حالا پاک باش!... تعداد افرادی که در چنین شرایطی دوام میارن واقعا چند نفرن؟!
یه نگاه به غربی ها بندازیم می بینیم که فرق بین آزادی و بی بندوباری و یا عشق و هوس برای اونا بی معناست... و فاصله ای بین این کلمات متناقض نیست!
فضای اینترنت و فیس بوک و ماهواره هم همین بلا رو سر آدم میاره!
بی بندوباری، هوس، روشنفکری های بی سروته، خیانت، بی حجابی، و خیلی ضررهای دیگه... که البته ضررهاشون خیلی خیلی بیشتر از سودشونه...
حتی برای یک معامله ی تجاری، تاجر خوب سراغ محصولاتی میره که سودش خیلی خیلی بیشتر از ضررش باشه...
و یا اینکه هر انسانی قبل از اینکه مریض و بیمار بشه، بهتره به فکر پیشگیری باشه تا بیمار نشه و نیازی به درمان نداشته باشه... درمانی که گاهی بر بیماری های حاد جواب نمیده و پشیمونی از مواظبت نکردن بموقع به بار میاره...
بنابراین پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!
ببخشید پر حرفی کردم... ولی در نهایت با فیلترینگ موافقم...
چون در دین خودمون هم فیلترینگ داریم و اگر بخوایم بنده ی خوبی باشیم باید در برابر گناه فیلتر داشته باشیم...
در پناه حق
سلام عزیزم
با حرفات موافقم,تو فیلترینگ داره خیلی افراط میشه
فیلتر بودن فیس بوک هم دیگه برای مردم فرقی نداره چون راحت واردش میشن.
۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۹:۵۲ هر کسی میتونم باشم
سلام رفیق
تا یه حدی موافقم تا یه حدی مخالف
خودم فیس بوک ندارم چون اعصابشو ندارم ، ورود به یه فضای کثیف و واقع نمی پسندم و حسش نیست !!
به این معتقدم که وقتی مرجع تقلیدت میگه سایت فیلتر شده بری حرام است یعنی حرام است .....- البته به احتمال زیاد میشه با تشریح هدف اجازه شرعی شو گرفت -
از یه طرف حرفتو قبول دارم که اینجوری نمیشه جنگید و باید رفت تو فضاشون و کار خودتو بکنی ، اشاعه فرهنگ ، پاتک و.....
کلی حرف هست روش ، هنوز فکر نکردم روش ببینم واقعا باید برم یا نه ؟؟!!
پست خوبی بود ... دکتر میشداغ !!!
راستی امروز سر خاک بابا کلی یادتون کردم و دعا....
علی علی
من میگم فیلتر لازمه این نه تو کشور ما بلکه تمام کشور های پیشرفته وجود داره مثلا یه زمانی فارسی وان سریال کره ای میداد که خوده کره گفته بود من هیچ وقت این هارو برا کشور خودم نمیزارم منظورم اینه که همه جای دنیا حتی خود اروپای ها هم یه خیلی از جا ها محدودیتی به نام قانون دارن این کسانی که رفتن از نزدیک دیدن میگن -شما راحت میگی فیلتر نه اما وا قعا در مسائلی مث اعتیاد ما چه طور بچه 14 ساله بگیم اخه نکن یا چه طور با همه این تبلیقات فرقه های وهابی بهای حجتیه و....که زیادن وجذب بالای هم دارن با این همه فیلتر کردن چه طور باید جون ها مونو از این خطر حفظ کنیم عزیزم هر کسی که بخواد واد مقوله ای بشه باید قبلش آگاهی داشته باشه توی هر زمینه ای حتی سیاسی تا جو زده نشه خیلی ها جو زده میشن بچه من میخواد تحقیق برادر علوم از این اینتر نت بگیره چرا باید صحنه جنسی ببینه بعد میبینیم بلوغ زود رس گرفته توانای مالی عقلی نداره میگه زن میخوام این خنده نداره وحشتناکه تصور کن یه پسر 12 ساله گریه کن بگه من زن میخوام این حقیقته بعد شما راحت بشین بگو فیلتر ممنوع شما جواب این بچه وخانوادشو میدی انصافا چی میگی در مقابل این حرف؟؟؟؟؟؟
سلام،فقط در صورتی که در مورد مسائل سیاسی جملات نامناسب و ناسزا نوشته بشه ایراد داره فیلتر میکنن،مگه اینطور نیست؟
من نمی دونم قانون فیلترینگ صحیح هست یا نه،به هرحال اونی که ذهنش سیاه و خرابه کار خودشو می کنه،حتی اگه به زنجیر بکشنش،پس فیلتر کردن اونقدرهام تأثیرگذار نیست!
اما اینکه برای ملت ممنوع و برای خودشون نه،یک جور توهین به شعور ملت هست!
سلام

نمی دانم چه بگویم.......


ولی با بند آخر کلامتان به شدت موافقم........
۱۱ مهر ۹۲ ، ۱۸:۳۸ کبوتر حرم مرند
سلام بنده به عنوان یک دانشجوی علوم سیاسی که تخصصم اینه میگم داداش جونم سیاست قبل از آنکه ادم رو پرواز بده 2 بالشو میشکونه ببین عین رهبرمون که آخرعلم سیاست ایشونن از سیاست بدون اما هیچ وقت درگیر جریانات سیاسی نشو سیاست قدرت میدهد و قدرت نابودی به همراه دارد و ما ظرفیت تحملشو نداریم
انگار فقط زورشون به اینترنت میرسه.....و البته خودشون هم میدونن که این فیلترینگ چیز بیخودیه...چون ملت هرطور شده دورش میزنن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">